دیوارنت
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet

شبکه ۵G چگونه کار می کند ؟

 شبکه ۵G چگونه کار می کند ؟ ، در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا، شبکه ۴G هنوز فرمانروای استاندارد های ارتباطات تلفن همراه به شمار می رود. گرچه بیشتر اپراتور ها در حال حاضر زیر ساخت های لازم و مورد نیاز اینترنت ۵G را در سراسر آمریکا و نقاط مختلف جهان نصب و راه اندازی نموده اند. با استفاده از اینترنت ۵G ، کاربران نهایی مانند شما بایستی سرعت انتقال سریع اطلاعات را مشاهده نمایند که امکان جادوی شگفت انگیز گوشی های هوشمند را فراهم می آورد.

 

شبکه 5G چگونه کار می کند ؟

۵G نسل پنجم (به این ترتیب “G” مخفف Generation) سیستم های بی سیم تلفن همراه است ، شبکه ای ارتباطی برای دستگاه های تلفن همراه و ثابت، جهت ارسال و دریافت داده بدون نیاز به اتصال کابل به محل کار یا منزل شما. به طور معمول ، هنگامی که یک جهش قابل توجه در فناوری های تلفن همراه بی سیم رخ می دهد، از آن به عنوان نسل جدید نام برده می شود. با تحویل شبکه ۵G ممکن است خودروهای بدون راننده، هواپیماهای بدون سرنشین فعال گردند و حتی ممکن است WiFi را در خانه و محل کار شما جایگزین نماید.

در صورت تمایل می توانید یک تلفن همراه  ۵G خریداری نمایید، اما ممکن است نتوانید از آن استفاده فرمایید. به خاطر داشته باشید که ۵G هنوز در همه جای جهان در دسترس نیست – در حقیقت ، هنوز در سراسر جهان در دسترس نمی باشد. از ژانویه ۲۰۲۰ ، فقط ۳۰ شهر ایالات متحده دارای پوشش ۵G قابل توجهی بودند. البته این شامل مناطق اصلی مترو مانند لس آنجلس و شهر نیویورک و سایر مناطق می شود. سایر کشورها ، مانند کره جنوبی و چین ، در حال حاضر در زمینه ۵G پیشرفت نموده اند و زیرساخت های گسترده تری در حال حاضر ایجاد نموده اند- تقریباً بین ۶۰ تا ۹۰ شهر در این کشورها وجود دارد که از این فناوری سریع استفاده می نمایند [منبع: ویتنی].

در کشور های پیشرفته ، مهندسان در حال ساختن شبکه ای هستند که در هر شرایطی در مکان های منتخب – قادر به ارائه سرعت دانلود در حدود ۱۰۰۰۰ مگابیت بر ثانیه (مگابیت بر ثانیه) باشد. آزمایش های مختلف نشان می دهد که در شهرهای سراسر کشور ایلات متحده، اینترنت شبکه ۵G در حال حاضر با سرعتی ۱۰ برابر سریعتر از ۴G در دسترس می باشد [منبع: مک گری]. با این سرعت های شگفت انگیز ، در کنار تمامی مزایای تلفن های هوشمند ،  اپلیکیشن های پیچیده تر و قدرتمندتری در دسترس قرار میگیرند. به یاد دارید که دانلود یک فایل MP3 با ۵ مگابایت ظرفیت از طریق اتصال ۳G حداقل ۱۵ ثانیه طول می کشید؟ با ۵G ، ممکن است بتوانید یک فیلم کامل را در چند ثانیه دانلود نمایید. حیران!

با این حال که شما در یادگیری استفاده از فناوری های جدید سرعت عمل دارید، هیچ بحثی وجود ندارد که ارتباطات تلفن همراه زندگی مدرن را دگرگون می نماید، و به احتمال زیاد ۵G تغییرات بیشتری را نیز به ارمغان می آورد.

در این که آیا شما از مبتدیان هستید یا در استفاده از فناوری های جدید سرعت عمل دارید، هیچ بحثی وجود ندارد که ارتباطات تلفن همراه زندگی مدرن را دگرگون می نماید و به احتمال زیاد ۵G تغییرات بیشتری را نیز به ارمغان می آورد. به خواندن ادامه دهید و خواهید فهمید که ۵G چیست و چگونه می تواند زندگی شخصی و حرفه ای شما را پر سرعت تر نماید.

 

 

لینک های مرتبط

کابل فیبر نوری

کابل شبکه مسی

 

 

کورنینگ CORNING :


link

متز کانکت METZ CONNECT:

link

دیدگاه‌ها (۰)

*
*