دیوارنت
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet

دلایل قطع اینترنت و رفع مشکل

دلایل قطع اینترنت و رفع مشکل، این که آیا در مراحل پایانی تحقیق یک مقاله بزرگ یا در حال تماس با کارمندان خود هستید ، قطع اتصال WiFi در زمان نامناسب یک مشکل بزرگ می باشد. مردم همیشه با این اختلال مدرن مواجه می شوند ، گاهی اوقات ماه ها فرایند های متعددی در این زمینه صورت می پذیرد تا این مشکل برطرف گردد.

 

6 دلیل قطع اینترنت و راه حل آن

 

در این مقاله برخی از رایج ترین دلایل قطع اینترنت و راه حل هایی که می توانید در ارتباط با این مشکل صورت دهید اشاره شده است:

۱- تعداد زیادی دستگاه به Wifi متصل هستند

در گذشته ، یک خانواده معمولی با یک یا دو کامپیوتر به شبکه WiFi متصل می شدند. در حال حاضر ، با تلفن های هوشمند ، iPads ، تلویزیون های هوشمند و موارد دیگر به  WiFi وصل می شوند. نیل پارکر ، مدیر ارشد فنی و بنیانگذار برنامه عروسی Lovecast ، بیان نمود: “به طور شگفت انگیز ، اگر در یک دستگاه متصل به طور فعال داده ها دریافت نگردد ، هنوز پهنای باند موجود را مصرف می نماید.” “این بدان معناست که اگر دستگاه های زیادی به WiFi متصل شده اند، کاهش سرعت یا افت اتصال Wi -Fi را به همراه دارد.”

راه حل: پارکر اظهار می نماید اولین و ساده ترین راه حل این می باشد که دستگاه های بدون استفاده را از WiFi جدا نمایید. ساده ترین روش این است که گذرواژه WiFi خود را تغییر دهید ، این امر باعث می شود تمام دستگاه هایی که به آن متصل هستند، قطع شوند. سپس  به برخی از دستگاه ها اجازه دهید که دوباره به آن بپیوندند. او پیشنهاد می نماید: “اگر این امر امکان پذیر نمی باشد ، می توانید پهنای باند را تغییر دهید (شاید به جای ۲٫۴ گیگاهرتز به باند ۵ گیگاهرتز متصل شوید ، جایی که ممکن است تراکم کم باشد)”. به طور کلی ، پهنای باند ۵ گیگاهرتز در مقایسه با باند ۲٫۴ گیگاهرتز دارای اتصال سریع تر و محدوده کوتاه تر می باشد ،  گرچه پهنای باند ۲٫۴ گیگاهرتز برد بیشتری دارد اما می تواند کندتر باشد. با رفتن به تنظیمات دستگاه ، پهنای باند را تغییر دهید.

قطع موقت استفاده زیاد از وای فای نیز می تواند کاربردی باشد – برای مثال ، بازی آنلاین یا بارگیری فیلم را متوقف نمایید.

در نهایت ، ممکن است لازم باشد اتصال خود را ارتقا دهید. ابتدا یک تست سرعت انجام نموده تا سرعت فعلی خود را بررسی نمایید. (برای مشاهده لیستی از وب سایت هایی که می توانید این کار را انجام دهید ، “تست سرعت” Google را انجام دهید.) ممکن است دستگاه های زیادی به اینترنت شما که هزینه آن را پرداخت نموده اید متصل شده باشند. اگر چنین است ، با ارائه دهنده اینترنت خود در مورد ارتقا به سرعت بالاتر تماس بگیرید. اما ممکن است بخواهید قبل از پرداخت هزینه  ، ابتدا برخی از راه حل های دیگر ما را امتحان نمایید.

۲- روتر در موقعیت نامناسبی قرار دارد

آسیم کیشور (Aseem Kishore) ، بنیانگذار Help Desk Geek بیان نمود;  این امر رایج ترین علت بروز مشکل در WiFi می باشد. “اگر نقطه دسترسی شما سه طبقه پایین در یک کمد می باشد و دستگاهی که می خواهید به آن وصل نمایید در موقعیت خارج از محدوده سیگنال آن قرار گرفته است ، تا زمانی که دستگاه خود را به نقطه دسترسی نزدیک ننمایید ، با افت سیگنال مواجه خواهید شد.

راه حل: روتر را نزدیک محلی که قصد استفاده از وای فای را دارید نصب نمایید. مایک درگان ، مدیر ارشد اجرایی برنامه رویداد Oveit ، اظهار می نماید; روتر را بالا ببرید تا هیچ مانعی بر سر راه نباشد و آن را تا جایی که ممکن است به مرکز خانه نزدیک نمایید. وی افزود: “همچنین باید از بازتاب اجسامی مانند شیشه ، آینه و فلز خودداری نمایید ، زیرا سیگنال های WiFi از آنها خارج می شوند.”

۳- شما در حال دریافت تداخل رادیویی هستید

“اکثر ما روترهای وای فای خود را در کنار تلفن های بی سیم ، دستگاه های بلوتوث و تلویزیون های هوشمند قرار می دهیم و این باعث می شود که همه این سیگنال های مختلف با یکدیگر تداخل داشته باشند و در نهایت منجر به قطع سیگنال شود. کیشور (Kishore) در این زمینه بیان نمود وقتی در کنار مایکروویو هستید ، به تداخل رادیویی سلام نمایید. اگر در یک آپارتمان یا برج استقرار دارید و هرکسی روترهای وای فای خود را در مجاورت خود دارد ، ممکن است تداخل رادیویی رخ دهد.

راه حل: کانالی که وای فای شما در آن عمل می نماید را تغییر دهید. مهندس رادیو سام براون با وبلاگ فناوری بی سیم OneSDR اظهار می نماید: “از برنامه ای مانند WiFi Analyzer استفاده نمایید که به شما نشان می دهد از کدام کانال های WiFi بیشتر استفاده می شود. کانالی را برگزینید که کمترین استفاده را دارد.” “به طور متناوب ، از پهنای باند ۵ گیگاهرتز استفاده نمایید. به طور کلی ، این امر یک راه حل بسیار مناسب برای WiFi در ساختمان های آپارتمانی می باشد که صدها نقطه دسترسی در پهنای باند ۲٫۴ گیگاهرتز وجود دارد اما تعداد کمی از آنها در ۵ گیگاهرتز عمل می نمایند. ”

۴- Wireless Card نیازمند به روزرسانی می باشد

درایور دستگاه های الکترونیکی ، مانند چاپگرها و رایانه ها نیازمند به روزرسانی نیمه منظم می باشند ، در غیر این صورت به خوبی عمل نمی نمایند. اگر با قطعی وای فای مشکل دارید (مخصوصاً اگر فقط روی یک دستگاه باشد) بررسی نمایید که آیا درایورهای دستگاه نیازمند به روزرسانی می باشد؟

راه حل: مانند سایر فناوری ها ، برای حل این مشکل باید مستقیماً به منبع مراجعه نمایید. استیو اسکات ، مدیر ارشد فنی Spreadsheet Planet بیان نمود “جهت ارتقاء درایورهای کارت بی سیم خود ، به وب سایت سازنده بروید و جدیدترین نسخه ها را دریافت نمایید”

۵- روتر نیاز به استراحت دارد

مردم بی وقفه از دستگاه های الکترونیکی خود استفاده می نماید. ما تلفن های همراه ، لپ تاپ ها و انواع وسایل دیجیتالی را همیشه روشن نگه می داریم ، صرف نظر از اینکه از آنها استفاده می نماییم و انتظار داریم در بالاترین حد ممکن عمل نمایند. روترها نیز از این امر مستثنی نیستند و نیاز به استراحت دارند!

راه حل: استوارت مک گرناری ، مدیر Freedom Mobiles اظهار می نماید: روتر و مودم خود را خاموش نموده و آنها را حداقل ۳۰ ثانیه وصل نفرمایید. سپس آنها را به این ترتیب راه اندازی نمایید: “ابتدا مودم را وصل نموده و منتظر بمانید تا کاملاً متصل شود. سپس باید روتر خود را روشن نمایید. گاهی اوقات اتصال هم زمان هر دو مورد نیاز می باشد.”

۶- شما به تجهیزات جدید نیاز دارید

گاهی اوقات ، راه اندازی مجدد و تغییر موقعیت ها وضعیت را بهبود نمی بخشد. احتمالاً زمان فناوری جدید فرا رسیده است. کریستن کوستا ، مدیر عامل Gadget Review بیان می نماید: “روترهای قدیمی کمتر با خدمات جدید سازگار می شوند.” “ممکن است بعد از تنظیم مجدد برای مدتی عمل نماید. اما در نهایت ، باید روتر جدید تهیه نمایید.” اگر از ارائه دهنده WiFi خود روتر را  اجاره می نمایید ، دوباره بررسی نموده که از نسخه به روز استفاده می نمایید. اگر شما مالک روتر هستید ، احتمالاً زمان آن رسیده است که یک روتر جدید خریداری نمایید.

 

لینک های مرتبط

کابل فیبر نوری

کابل شبکه مسی

 

 

کورنینگ CORNING :


link

متز کانکت METZ CONNECT:

link

دیدگاه‌ها (۰)

*
*