دیوارنت
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet

گوگل از تراشه محافظ TPU AI نسل چهارم رونمایی نمود

گوگل از تراشه محافظ TPU AI نسل چهارم رونمایی نمود، کمپانی گوگل جدیدترین نسخه تراشه محافظ AI Tensor Processing Units سفارشی خود را ارائه نمود. این هفته در کنفرانس توسعه دهندگان I / O گوگل با ارائه تراشه محافظ نسل چهارم خود که در مقایسه با محافظ TPU نسل قبل دو برابر قوی تر می باشد از ارائه این تراشه فوق پیشرفته رو نمایی نمود.

گوگل تراشه ها را در مراکز داده خود قرار می دهد و آنها را در pods های سری ۴,۰۹۶TPU ادقام می نماید. همچنین گوگل عنوان نمود که هر Pod بیش از یک اگزافلوپ از قدرت محاسباتی را ارائه می نمایند. کمپانی گوگل معیار مورد استفاده خود را مشخص نکرده لست ، اما این احتمال وجود دارد که از دقت واحد به جای دقت مضاعف ، جهت ارزیابی سیستم های TOP500 استفاده می نماید.

گوگل و تراشه محافظ TPU AI نسل چهارم

 

کمپانی گوگل از تراشه محافظ TPU AI نسل چهارم رونمایی نمود

 

 

این سریعترین سیستمی است که ما در Google به کار گرفته ایم و یک نقطه عطف تاریخی برای ماست. “مدیر عامل شرکت Sundar Pichai گفت.

“در گذشته جهت تهیه اگزافلاپ (exaflop)  شما به ساخت یک ابر رایانه سفارشی نیاز داشتید ،اما ما در حال حاضر بسیاری از اینها را مستقر کرده ایم و به زودی ده ها Pod TPUv4 در مراکز داده خواهیم داشت ، بسیاری از آنها با ۹۰٪ انرژی عاری از کربن فعالیت می نمایند، pod های TPUv4 ما اواخر امسال در دسترس مشتریان ابری ما قرار خواهد گرفت. ”

Pichai ادعا کرد: “پهنای باند تا  ۱۰ برابر ۱۰x اتصال به ازای هر تراشه در مقیاس بیش از هر فن آوری شبکه دیگر در اختیار قرار خواهد گرفت”

 

گوگل TPU های خود را نمی فروشد ، زیرا آنها را به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد برای سرویس ابری خود حفظ خواهد نمود. Rival Amazon Web Services تراشه های Trainium و Inferentia خود را به همین دلیل توسعه داده است.

کمپانی گوگل همچنین از تراشه های YouTube سفارشی جهت کدگذاری ویدیو استفاده نموده و تراشه های امنیتی ویژه ای به ساخته است. در اوایل سال جاری ، این شرکت Uri Frank از متخصصان اینتل را استخدام نمود تا پیشگام توسعه سیستم های بلند پروازانه تر باشد.

 

لینک های مرتبط

کابل فیبر نوری

کابل شبکه مسی

 

 

کورنینگ CORNING :


link

متز کانکت METZ CONNECT:

link

 

دیدگاه‌ها (۰)

*
*