دیوارنت
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet

دیتا سنتر کوانتومی گوگل تا سال ۲۰۲۹ افتتاح می شود

دیتا سنتر کوانتومی گوگل تا سال ۲۰۲۹ افتتاح می شود، کمپانی گوگل، سایت جدیدی را جهت میزبانی از رایانه های کوانتومی خود افتتاح نموده است و آن را به عنوان هاب R&D تحقیق و توسعه جهت پیشرفت در آینده گسترش می دهد. این تسهیلات جدید در حالی ارائه می شود که شرکت متعهد شد تا سال ۲۰۲۹ یک کامپیوتر کوانتومی با رتبه تجاری تولید نماید و سیستمی بسازد که انقلابی اساسی در رایانه ایجاد نماید.

 

دیتا سنتر کوانتومی دیتا گوگل تا سال ۲۰۲۹ افتتاح می شود

 

 

گوگل دیتا سنتر کوانتومی را تا سال 2029 افتتاح می نماید

 

کمپانی گوگل سال های طولانی می باشد که روی مراکز داده رایانه های کوانتومی فعالیت می نماید و بریستلکون   (Bristlecone) و تراشه های کوانتومی دیگر را می سازد. در سال ۲۰۱۹ ، کمپانی گوگل مدعی برتری رایانه های کوانتومی ، با حجم کاری بسیار خاص ، در مقایسه با رایانه های کلاسیک شد.

 

 مراکز داده رایانه کوانتومی

 

مدیر عامل کمپانی گوگل ساندر پیچای درکنفرانس I/O بیان نمود: امروزه با این مشکل مواجه هستیم که کیو بیت های فیزیکی ما بسیار شکننده می باشند به اندازه ای که اشعه های کیهانی از فضا نیز می توانند اطلاعات کوانتومی را از بین ببرند. در عوض ، کمپانی گوگل اکنون امیدوار می باشد که بتواند “کیوبیت های استدلالی تصحیح شده ” بسازد که به سادگی مجموعه ای از کیوبیت های فیزیکی می باشد که بسیار پایدار هستند و می توانند اطلاعات کوانتومی را مدت زمان طولانی نگه دارند ، که در مجموع یک کیوبیت استدلالی را تشکیل می دهند.

 

آقای پیچای توضیح داد: ما شروع به کاهش میزان خطای کیوبیت های فیزیکی خود می نماییم ، سپس هزار کیوبیت فیزیکی را با یکدیگر ترکیب نموده تا یک کیوبیت استدلالی ساخته و سپس آن را تا هزار کیوبیت استدلالی مقیاس بندی نماییم.” در آن زمان ما یک رایانه کوانتومی تصحیح شده  با ۱۰ کیوبیت فیزیکی خواهیم داشت.

آقای پیچای افزود: نقشه راه از مرکز داده جدید ما آغاز می شود ، که آن را محوطه کوانتومی AI می نامیم. این تاسیسات در شهر سانتا باربارا شامل یک مرکز داده ، آزمایشگاه های تحقیقاتی و سایت ساخت تراشه در چندین ساختمان می باشد که در چند سال آینده صدها نفر در این تاسیسات فعالیت خواهند نمود.

 

مهندس ارشد تاسیسات جدید در ویدئویی به طور غیر قابل توصیف با حضور مایکل پنیا ، بازیگر Chips ، توضیح مختصری درباره پیشرفت و جاه طلبی های کوانتومی گوگل ارائه نمود.

اریک لوسرو بیان نمود: “ما این محوطه را ساختیم تا از تمام مکانیک کوانتوم خود الهام بگیریم و به دنیا نشان دهیم آینده محاسبات چگونه به نظر می رسد.”

وی افزود: “تا به امروز ، ما فراتر از توانایی محاسبات کلاسیک ، به اولین نقطه عطف رسیده ایم.” این بیانیه توسط رقبای کوانتومی گوگل و برخی از محققان مورد اعتراض واقع شد ، آنها یاداوری می نمایند که بهینه سازی حجم کار توانست اختلاف بین سیستم گوگل و سیستم های معمولی را کاهش دهد. این امر نیز فقط برای یک حجم کار مناسب می باشد و برای تمام حجم کارها کارایی ندارد.

لوسرو ادامه داد: “تمام آنچه که امروز در اینجا مشاهده نمودید همان تسهیلاتی می باشد که ما جهت رسیدن به نقطه عطف بعدی خود یعنی یک کیوبیت استدلالی تصحیح شده استفاده می نماییم و از آنجا هزاران نفر را به یکدیگر متصل خواهیم نمود تا یک کامپیوتر کوانتومی تصحیح شده بسازیم.”

دکتر هارتموت نون ، رئیس برنامه هوش مصنوعی کوانتوم گوگل ، در گفتگو با وال استریت ژورنال ، بیان نمود که این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۹ یک رایانه کوانتومی با کیفیت ۱ میلیون کیوبیت را تولید نماید.

دکتر نون اظهار نمود: “ما در نقطه عطف هستیم.” “ما اکنون اجزای مهمی در دست داریم که باعث اعتماد به نفس ما می شوند. ما می دانیم که چگونه نقشه راه را اجرا نماییم.”

 

لینک های مرتبط

کابل فیبر نوری

کابل شبکه مسی

 

 

کورنینگ CORNING :


link

متز کانکت METZ CONNECT:

link

دیدگاه‌ها (۰)

*
*