دیوارنت
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet

تفاوت کابل فیبر ترکیبی و کامپوزیت

تفاوت کابل فیبر ترکیبی و کامپوزیت

تفاوت کابل فیبر ترکیبی و کامپوزیت

تفاوت کابل فیبر ترکیبی با کامپوزیت ، نام گذاری این دو نوع کابل عموما باعث سردرگمی می شود، در نظر داشته باشید که این دو نام باهم متفاوت می باشند، گرچه NEC)  National Electrical Code) آنها را به این صورت تعریف مینماید:

کابل های فیبر نوری ترکیبی یا هیبرید

کابل هایی که شامل هر دو نوع فیبر نوری سینگل مود و مالتی مود میباشند. این کابل ها اغلب به عنوان شبکه ستون فقرات Backbone و شبکه campus مورد کاربری قرار می گیرند، تا سال ۲۰۱۰  بیشتر از شبکه های مالتی مود در این نوع شبکه ها استفاده میشد اما امروزه تمامی شبکه های داخلی و خارجی با توجه به آینده نا معلوم شبکه مالتی مود با شبکه سینگل مود تجهیز می شوند حتی دیتا سنتر های پیشرفته امروزی شبکه سینگل مود دارند.

 

کابل فیبر نوری ترکیبی

 

کابل های فیبر نوری که دارای دو سر کانکتور متفاوت باشند نیز به عنوان کابل های هیبرید شناخته می شوند. (پچ کورد ها نیز با دوسر کانکتور متفاوت به عنوان پچ کورد هیبرید شناخته می شوند )

 

کابل فیبر نوری ترکیبی یا هیبرید

 

 

کابل های کامپوزیتی

کابل هایی که شامل کابل فیبر نوری و کانداکتور های الکتریکی میباشند. کابل های فیبر نوری دریایی Submarine Fiber Optical Cable از انواع کابل های کامپوزیتی هستند و از این فناروی استفاده می نمایند، کابل های کواکسیال مورد استفاده برای آنتن یا دوربین های مدار بسته CCTV نیز از دسته بندی کامپوزیت می باشند.

نکته مورد اهمیت در کابل های کامپوزیت به درستی برقرار کردن اتصال به زمین می باشد که  اطمینان استفاده از آنها را  ایجاد می نمایند.

 

کابل فیبر نوری دریایی

 

 

اطلاعات بیشتر در مورد کابل های فیبر نوری :


link

تجهیزات فیبر نوری:

link

 

با سپاس فراوان

شیوا سلطانی / مجتبی منتخبی

 

برگرفته از مقالات شرکت منتخب صنعت پارس

دیدگاه‌ها (۰)

*
*