دیوارنت
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet

سوکت RJ45 شبکه چیست

سوکت RJ45 شبکه چیست

سوکت RJ45 شبکه چیست ،‌RJ45 مخفف Registered Jack-45 می باشد. سوکت RJ45 یک رابط استاندارد(اینترفیس) شبکه مسی است که دارای هشت (۸) پین می باشد و بیشتر در شبکه محلی (LAN) و در ایجاد ارتباط بین تجهیزات متصل مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کانکتور در ابتدا برای ارتباطات تلفنی ایجاد شده بود اما اکنون در طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد. مشخصات جک ثبت شده RJ45 به جای ویژگی های فیزیکی آنها به الگوهای سیم کشی جک ها مربوط می شود. اصطلاح RJ45 همچنین به مجموعه ای از اتصالات برای جک های شبکه (اترنت) اشاره نموده است. کانکتور ۸ Position/8 Contact که ۸P8C نامیده می شود ( کانکتور ۸ جایگاه موقعیت قرار گیری کابل دارد و ۸ کنداکتور فلزی با آلیاژهایی از طلا ، مس و یا رسانا)، کانکتور ماژولار برای کابل های مخابراتی است. همچنین به صورت غیررسمی به عنوان RJ45 نامیده می شود.

سوکت RJ45 شبکه چیست

سوکت شبکه RJ45 چیست ؟

سوکت شبکه  RJ45 – کانکتور RJ45 – ثبت شده Jack-45

 

پچ کورد RJ45 

 

پچ کورد های شبکه (کابل های اترنت دو سر سوکت) دارای اتصالات RJ45 در دو طرف هستند. به همین دلیل ، گاهی اوقات یک پچ کورد شبکه به عنوان کابل RJ45 شناخته می شود. این کابل ها اغلب برای اتصال رایانه ها به شبکه های اترنت استفاده می شوند. کانکتور RJ-45 شبیه کانکتور RJ11 شش ( ۶ ) پین می باشد ، اگرچه RJ45 کمی پهن تر است. از آنجا که هر کانکتور RJ-45 دارای هشت پین است ، یک پچ کورد شبکه RJ45 دارای هشت سیم (۴ جفت زوج به هم تابیده شده) با رنگ های مختلف می باشد. پچ کورد های RJ45 را می توان بر اساس دو طرح رنگ بندی مختلف استاندارد TIA ، T-568A  و یا T-568B ، بسته به تجهیزاتی که در شبکه متصل می شوند ، انتخاب نمود.

 

پچ کورد های شبکه متقاطع ( Crossover ) دارای طرح های مختلف سیم کشی در هر طرف برای پشتیبانی از اتصال کامپیوتر به کامپیوتر هستند.

 

پچ کورد RJ45 

سوکت های پیشرفته RJ45

روتر ها، سوئیچ های شبکه، تجهیزات ذخیره سازی پر سرعت، دوربین های تحت شبکه و مودم های پرسرعت، و سایر تجهیزات شبکه های کامپیوتری توسط اتصالات RJ-45 پیشرفته پشتیبانی می شوند. سوکت RJ 45 استاندارد فرایند اتصال بسیار مناسب تری در مقایسه با سوکت معمولی دارد. با این اتصال استاندارد RJ45 ثبت شده ارائه می شود.

سوکت شبکه RJ45 پیشرفته

سوکت های شبکه صنعتی

سوکت های شبکه استاندارد صنعتی علاوه بر الزمات استاندارد ISO/IEC11801 و EN50173. مطابق استاندارد های صنعتی نیز توسعه یافته اند.

 

سوکت شبکه صنعتی

جهت مشاهده سوکت های استاندارد RJ45 روی لینک کلیک فرمایید.

 

اطلاعات بیشتر در مورد کابل شبکه مسی  :


link

تجهیزات شبکه مسی:


link

 

دیدگاه‌ها (۰)

*
*