دیوارنت
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet

کانکتور های فیبر نوری با سرعت ۴۰۰ گیگابیت

کانکتور های فیبر نوری با سرعت ۴۰۰ گیگابیت / با افزایش سریعتر نیاز به پهنای باند ، نرخ انتقال ۲۰۰/۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه داده در دیتا سنتر ها با کارایی بالا روز به روز به امری عادی تبدیل می شود که دستیابی به این عملکردهای پیشرفته در سطح رک ها ارتقا می یابد. کمپانی معتبر Panduit کانکتور فیبر نوری دو طرفه “CS” را برای این برنامه ها ارائه نموده است.

 

کنسرسیوم CS گروهی از تولیدکننده تجهیزات فیبر نوری می باشند که در مورد مزایای فنی استفاده از راه حل های اتصال متراکم مبتنی بر فناوری کانکتور های CS تمرکز دارند. معتبر ترین آنها Panduit و Molex می باشد.  گرچه در مقایسه با فناوری راه خل های EDGE شرکت کورنینگ CORNING

 

کانکتور های فیبر نوری با سرعت ۴۰۰ گیگابیت

 

کانکتور های فیبر نوری با سرعت 400 گیگابیت

 

 

کانکتور CS به عنوان نسل بعدی اتصال دهنده های فیبر نوری از کنسرسیوم CS می باشد تا مرکز داده را برای کاربردهای ۲۰۰G / 400G مناسب سازد. اندازه جمع و جور کانکتور ، ظرفیت رک ها را دو برابر می نماید ، گزینه ها را در حالت Breakout گسترش می دهد ، و کارایی بیشتر را برای پیاده سازی از ۲۵ تا ۲۰۰ گیگابایت در رک امکان پذیر می نماید. البته دور ذهن است که بتواند جایگزینی مناسب برای کانکتور LC باشد. چرا که عملکرد آن تغییری نکرده و سرعت های هر دو کانکتور یکسان است. تنها گزینه تراکم بیشتر است.

 

کانکتور LC و CS

 

عکس بالا نمایی نزدیک از کانکتور CS را در سمت چپ نشان می دهد، در کنار کانکتور LC در سمت راست!

 

برخی از برنامه های پیچیده ای در دیتاسنتر ها مانند  هوش مصنوعی (AI) ، ماشین یادگیری (ML) و یادگیری عمیق (DL) نیاز به تجهیزات بیشتر و لزوم ایجاد تراکم بالاتر داده ها در رک ها  ایجاد می نمایند. اتصالات CS در مقایسه با LC تا ۵۰ درصد بیشتر تراکم پورت در هر واحد رک و دو برابر تراکم در فرستنده و گیرنده های QSFPDD و OSFP را  ارائه می دهند.

مدیریت کابل در رک با یک کابل یکنواخت (سیستم کابل کشی HD Flex سازنده) باعث کاهش بار اضافی در مسیرها می شود و عملکرد plug-in / unplug کانکتور CS دسترسی آسان را حتی در برنامه های کاملاً بسته نیز فراهم می آورد.

هنگام اتصال به پچ پنل یا قطع آن ، آسیب به کانکتور های همسایه کاهش می یابد. همچنین این امکان فراهم می باشد که کانکتور های CS به صورت عمودی نیز بر روی یک پچ پنل به شکل فشرده متصل شوند.

البته راه حل های EDGE شرکت کورنینگ همچنان رتیه برتر در طراحی زیر ساخت شبکه دیتا سنتر می باشد.

 

فضا به صورت افقی و عمودی در دیتا سنتر صرفه جویی می شود

کانکتور CS

 

با اتصالات CS ، حداکثر میتوان ۲۱۶ اتصال – را در فضای برابری با ۱۴۴ اتصال LC ایجاد نمود . بنابراین اتصال CS باعث می شود که تعداد یونیت ها در برنامه های متراکم کاهش یابد. ابته باید ابه این موضوع اندیشید که آیا این میزان از تراکم تا چه حد در دیتاسنتر ها مورد نیاز می باشد. سیستم DCCS 2 برند متز METZ  انتخاب مناسب دیگری جهت تجهیز دیتا بنتر ها می باشد که بر پایه اتصالات LC طراحی و ارائه شده است.

 

لینک های مرتبط

کابل فیبر نوری

کابل شبکه مسی

 

کورنینگ CORNING :


link

متز کانکت METZ CONNECT:

link

دیدگاه‌ها (۰)

*
*