دیوارنت
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet

چرا همه درباره بازیابی از فاجعه صحبت می نمایند؟

سال ۲۰۲۰ سال بازیابی از فاجعه کووید-۱۹:

چرا همه درباره بازیابی از فاجعه صحبت می نمایند؟،  در طول پندمی ویروس کرونا، تمام سازمان ها مؤظف شدند، نحوه و محل فعالیت کارمندان خود را مورد بررسی قرار دهند. این امر باعث شد تا بسیاری از مشاغل فعالیت های مجازی خود را افزایش دهند تا کارمندان بتوانند از خانه فعالیت نمایند (Home Office). به دلیل این تحول ناگهانی و غیرمنتظره ، عملکرد سیستم های داخلی و برنامه های کاربردی بسیار ضروری تر از گذشته به شکل ۲۴ ساعته و با حفظ تداوم کارایی و انجام تجارت ها  مورد نیاز می بودند. شرکت هایی که نتوانستند از این موانع با موفقیت عبور نمایند ، به سرعت دچار زیان های تجاری شدند.

 

طراحی دیتا سنتر

چرا همه درباره بازیابی از فاجعه صحبت می نمایند؟

فاجعه ادامه دار زیست محیطی آب و هوا و دمای زمین

طبق اعلام مراکز ملی اطلاعات محیط زیست (NCEI) ، سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده آمریکا، سال فاجعه باری از لحاظ تاریخ هواشناسی در مورد پدیده های تخریب کننده آب و هوایی و گرمایش زمین به شمار می رود. ۲۲ رویداد آب و هوایی جداگانه دراین سال اتفاق افتاد، که هر کدام به تنهایی منجر به خسارت های چند میلیارد دلاری به زیرساخت ها گشت و این رکورد هولناکی برای آزانس هوایی آیالت متحده بود. ۷ بلای مرتبط با گردباد ، ۱۳ مورد طوفان شدید ، ۱ مورد خشکسالی و ۱ مورد آتش سوزی همه و همه این خسارت ها را رقم زده اند. هر یک از این رویدادها بیش از یک میلیارد دلار خسارت به زیرساخت های حیاتی ، از جمله مراکز داده و سخت افزار هایی که از آنها پشتیبانی می نماید ،وارد نمودند. اگر این روند ادامه یابد ، راه حل های DRaaS مهم تر از هر زمان دیگری ضروری خواهد بود.

واقعه باج افزار کاگنیزانت (cognizant)

بزرگترین حمله باج افزارها در سال ۲۰۲۰، به غول فناوری Cognizant صورت گرفت. تمام گفته ها و اقدامات صورت گرفته حاکی از آنست که، ۷۰ میلیون دلار خسارت برای این شرکت به همراه داشت و همچنین سبب کاهش درآمد، کاهش عملکرد و درآمد زایی برای این شرکت رقم زده است . در ماه آوریل، شبکه این سازمان به باج افزار Maze آلوده گشت. این مسئله باعث قطع ارتباط کامل فعالیت های شبکه خانگی شد و سرورها را رمزگذاری نمود. سه هفته طول کشید تا آن ها خدمات خود را بازیابی نمودند. با این حال ، این شرکت در هنگام تحقیق در مورد حمله ، هزینه ها و حقوق های کارکنان و مشاوران را به علاوه تمام هزینه های بازیابی و اقدامات بازسازی پرداخت نمودند.

در گذشته ، برخی از شرکت ها، فرایند بازیابی از فاجعه را که به عنوان بیمه نامه پیشنهاد می گشت را رد مینمودند و  هرگز تصور چنین شرایطی را نمی اندیشیدند تا  از آن استفاده نمایند. سال ۲۰۲۰ به ما نشان داد که باید به نکانی بسیار فراتر از آن توجه نمود.

 DRaaSچیست؟

بازیابی از فاجعه به عنوان نوعی خدمات Disaster Recovery as a Service، به اختصار (DRaaS) ، یک راه حل مبتنی بر شبکه ابری می باشد که ارائه دهندگان جهت اطمینان حفاظت از داده ها ، محدود ساختن مدت زمان خرابی ها و کوتاه نمودن بازیابی اطلاعات در هنگام وقوع مشکلات اساسی، ارائه می دهند. اکثر ارائه دهندگان سرویس DRaaS را به صورت قراردادی ارائه می دهند یا به عنوان یک روش پرداخت در نظر میگیرند.

در این شرایط داشتن یک قرارداد از قبل، بسیار مفید می باشد، چرا که SLA ارائه دهنگان خدمات اینترنتی به شما این امکان را می دهد که به دقت از نحوه استقرار خدمات آگاه باشید. از سوی دیگر ، روش پرداخت به شما این امکان را می دهد تا هزینه ها را کاهش دهید ، چنانچه پرداخت های شما بر اساس ترکیبی از ذخیره سازی، پهنای باند، RAM و هزینه های جانبی از جمله موارد دیگر محاسبه شود و در صورتی که کمتر از این خدمات استفاده نمایید ، هزینه پرداختی کاهش می یابد.

سرویس DRaaS چگونه عمل می نماید؟

رایانش ابری محرکی است که سرویس DRaaS را با اجازه میزبانی سرورهای مجازی یا فیزیکی، جهت پیشبرد و حل مشکلات داده های سازمانی استفاده می شود . در هر راه حل بازیابی فاجعه، ۳ مرحله اصلی Replication ،failover و failback دخیل می باشد.

 

چرا همه درباره بازیابی از فاجعه صحبت می نمایند؟

Replication

Replication و انتقال شامل ذخیره سازی داده هایی می باشد که در شبکه اصلی مشتری قرار دارند ، آنها را کپی می نماید و برای ارائه دهنده DRaaS مشتری ارسال می نماید و سپس از راه دور محیط را میزبانی می نماید. تکثیر Replication برای سرورهای فیزیکی و مجازی استفاده می شود زیرا اکثر سازمان ها از زیرساخت هایی استفاده می نمایند که ترکیبی از هر دو سرور می باشد. Replication یک فرایند مستمر می باشد. افزودن یا تغییر داده ها ، جهت راه حل های بازیابی فاجعه ضروری می باشد که به طور منظم “رونوشت لحظه ای” داده ها را ذخیره می نماید ، به طوری که در صورت بروز یک رویداد غیر منتظره و پیش بینی نشده ، اطلاعات از بین نخواهد رفت.

 

حالت عملیات پشتیبان

Failover یک حالت عملیاتی پشتیبان می باشد که در صورت بروز مشکل در سیستم اصلی به طور خودکار به پایگاه داده ، سرور یا شبکه توسط ارائه دهنده بازیابی فاجعه منتقل می شود. در صورت وقوع حادثه ، این عملکرد به ارائه دهنده اجازه می دهد تا داده ها و اطلاعات را به سرعت بازگرداند. وقتی صحبت از راه حل های DRaaS می شود ، سرعت بسیار حائز اهمیت است. هرگونه حادثه می تواند در کارهای مهم تجاری مشکلی ایجاد نماید و برای سازمان ها زمان و هزینه در بر دارد.

 

فرآیند بازگرداندن به حالت اولیه

Failback فرآیند بازگرداندن عملیات به حالت اولیه پس از انتقال به حالت ثانویه در زمان بروز مشکل می باشد. که داده ها از ارائه دهنده بازیابی حوادث به سایت اصلی مشتریان منتقل می شود. برای اطمینان از حفاظت مداوم ، باید فرآیند Replication را به محض کامل شدن failback آغاز نمود.

 

چگونه می توان راه حل DRaaS را فراهم نمود؟

مانند اکثر خرید ها بایستی قبل از تصمیم نهایی، زمانی که میخواهید مطمئن شوید و تا آنجا که ممکن است گزینه ها را مرور نمایید تا راه حل ای را پیدا نمایید که متناسب با نیازهای منحصر به فرد سازمان شما باشد. در ادامه مقاله خلاصه ای از چندین ارائه دهنده وجود دارد که ده ها سال تجربه ارائه راه حل های DRaaS به مشاغل سازمانی را دارند.

 

فناوری های Aptum

فناوری Aptum راه حل های سفارشی بازیابی را ارائه می دهد که تأثیرات تجاری را به حداقل می رساند و سطح خدمات را حفظ می نماید. فناوری Aptum یک دفترچه راهنمای بازیابی حوادث، مخصوص محیط IT شما ارائه می دهد. آنچه این فناوری را از سایر ارائه دهندگان فناوری اطلاعات متمایز می نماید تخصص ، کیفیت پشتیبانی و توجه متمرکز بر جزئیات خدمات می باشد.

 

Equinix

Equinix که در بش از ۵۰ بازار در ۵ قاره فعالیت می نمایند ، با راه حل های مقیاس سازمانی آشنا می باشد. این مراکز داده شامل راه حل بازیابی می باشد که به مشتریان کمک می نماید که استراتژی جامع مدیریت را ایجاد نمایند تا تداوم کسب و کار در شرایط اضطراری به حداکثر رسد. سابقه طولانی آن ها در راهبری بازار، این مراکز داده را به گزینه ای مناسب برای سازمان هایی که به دنبال مدرن نمودن رویکرد بازیابی هستند تبدیل نموده است.

 

INAP

INAP یک ارائه دهنده جهانی خدمات فناوری اطلاعات می باشد که در زمینه راه حل های ترکیبی زیرساخت تخصص دارد. ترکیب تجربه و تخصص آن ها در محیط های ترکیبی ، آنها را به یک انتخاب منطقی برای مشاغل با هر اندازه تبدیل می نماید. راه حل INa’s DRaaS که از Veam و Zerto پشتیبانی می نماید ،  انعطاف پذیر می باشد تا بتواند طیف وسیعی از اهداف و بودجه های بازیابی را بدون از دست رفتن دیتا های ضروری برآورده نماید.

 

UnitedLayer

با بیش از ۱۸ سال تجربه و مجموعه ای از متخصصان در فناوری های پیشرو ، UnitedLayer به شرکت ها ، SMB ها ، سازمان های دولتی و شرکت های نوپا این امکان را می دهد تا حداکثر مزایای سرمایه گذاری را از چندین شبکه ابر خود به دست آورند. راه حل بازیابی آن ها به مشتریان این امکان را میدهد تا به کمک راه حل ای قابل تنظیم ، مدیریت شده و ایمن ، شرایط اضطراری را پیش بینی ، آماده و کاهش دهند. ارائه سرویس DRaaS با فناوری امنیتی پیشرو در صنعت همراه می باشد تا داده های ارزشمند را در هر شرایطی ایمن نگه دارد.

 

لینک های مرتبط

کابل فیبر نوری

کابل شبکه مسی

https://article.msp-ict.com/طراحی-و-معماری-مرکز-داده/

 

کورنینگ CORNING :


link

متز کانکت METZ CONNECT:

link

دیدگاه‌ها (۰)

*
*