دیوارنت
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet

پروژه ژئوترمال کمپانی های گوگل و Fervo

پروژه ژئوترمال کمپانی های گوگل و Fervo/ کمپانی گوگل در حال همکاری با استارت آپ انرژی پاک Fervo Energy در یک پروژه کوچک ژئوترمال (وابسته به حرارت) می باشد که به تأمین انرژی دیتا سنتر های خود در شهر نوادا کمک می نماید. کمپانی  Fervo از سال ۲۰۲۲ تولید جریان الکتریکی را آغاز می نماید و در این راستا ، سیستم های Google AI را جهت کمک به عملکرد خود مورد استفاده قرار می دهد.

پروژه ژئوترمال کمپانی های گوگل و Fervo جهت تأمین انرژی مراکز داده نوادا

 

 

پروژه ژئوترمال ۵ مگاواتی گوگل

 

مایکل ترل ، مدیر انرژی گوگل بیان می نماید: ” ژئوترمال سنتی در حال حاضر انرژی پایه بدون کربن ( carbon-free)  را برای تعدادی از شبکه های برق تأمین می نماید. اما به دلیل محدودیت های هزینه و موقعیت جغرافیایی ، درصد بسیار ناچیزی از تولید انرژی پاک جهانی را تشکیل می دهد. این یکی از دلایل هیجان انگیز این رویکرد جدید می باشد که با استفاده از روش های پیشرفته حفاری ، سیستم های حسگر فیبر نوری و تکنیک تجزیه و تحلیل ، پروژه ژئوترمال نسل آینده می تواند دسترسی به یک کلاس کاملاً جدید از منابع انرژی را مقدور سازد.

در آینده کمپانی گوگل با Fervo همکاری می نماید تا هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را جهت افزایش بهره وری نیروگاه های گرمایی – ژئوترمال و پیشرفت آن در پاسخگویی به تقاضا توسعه یابد.

در ادامه ترل بیان می نماید : با استفاده از کابل های فیبر نوری در داخل چاه ها ، می تواند داده های مربوط به جریان ، دما و عملکرد منبع ژئوترمال را در زمان مناسب جمع آوری نماید. “این داده ها به کمپانی Fervo اجازه می دهد تا بهترین منابع را شناسایی نماید و امکان کنترل جریان در اعماق مختلف را فراهم سازد.

استقرار اولیه حدود ۵ مگاوات جریان الکتریکی پایدار تولید می نماید ، که در مقایسه با ۱۰۰ مگاواتی که در دیتاسنتر ابری گوگل در لاس وگاس مورد مصرف قرار می گیرد ، بسیار اندک می باشد . گرچه کمپانی گوگل اظهار امیدواری نموده که یک نمایش نخستین همگانی موفقیت آمیز می تواند زمینه را برای تولید انرژی ژئوترمال بیشتر فراهم نماید ، که تناوب آن در مقایسه با انرزی خورشیدی و انرژی بادی کم تر می باشد.

مایکل ترل اظهار می نماید: وزارت انرژی ایالات متحده دریافته است که با پیشرفت در سیاست ، فناوری و تدارکات ، انرژی ژئوترمال می تواند تا سال ۲۰۵۰ ظرفیت تولید ثابت و انعطاف پذیر را  تا ۱۲۰GW (گیگا وات ) در ایالات متحده تأمین نماید.

 

لینک های مرتبط

کابل فیبر نوری

کابل شبکه مسی

 

 

کورنینگ CORNING :


link

متز کانکت METZ CONNECT:

link

دیدگاه‌ها (۰)

*
*