دیوارنت
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet
فروشگاه اینترنتی دیوارنت divarnet

سنجش شبکه فیبر نوری

سنجش شبکه فیبر نوری

سنجش شبکه فیبر نوری

 

تست و سنجش یک شبکه ساختار یافته کامل مطابق استاندارد های ضروری صورت می پذیرد و ضرورت این امر بهره برداری مطئمن از سیستم است ، برای نمونه استانداردهایFOA ،FOA-1 و TIA OFSTP-14 برای شبکه های مالتی مود و آزمون استاندارد OFSTP-7 برای فیبرهای سینگل مود که همگی فرایند تست مناسب را ارائه می نمایند و از همه لحاظ فرایند یکسانی را با استانداردهای ISO/IEC 61280, ISO/IEC 14763 ارائه می نمایند. این استانداردها ۳ روش متفاوت را برای تعیین یک مرجع ۰ dB دسیبل حهت تست ارائه می نمایند و تمام مختصات و ویژگی های فیبرهای نوری مالتی مود را به طور کامل پوشش میدهند. داده های مرتبط با کابلهای مالتی مود مسائل مربوط به کنترل حالت توزیع توان را پوشش می دهد، اما استفاده همان روش ها برای فیبر سینگل مود، نگرانی های کمتری برای خطاهای روش توزیع توان را به همراه دارد.

در مورد فیبرهای مالتی مود، معمولا تست سیستم با استفاده از منابع LED به همراه کنترل بر روش توزیع کنترل توان در دامنه ۸۵۰ nm نانو متر و گاهی اوقات در۱۳۰۰ nm نانو متر انجام میگیرد. این مسئله عملکرد کابل را در هر سیستم شبکه مانند DataCam ، FDDI و ESCON، اثبات می نماید و با تمامی الزامات مشترکان شبکه مطابقت دارد.
استاندارد OFSTP-7 برای کابلهای فیبر نوری سینگل مود تنظیم شده است. این آزمون معمولا در محدوده طول موج ۱۳۰۰ nm نانومتر یا باند C انجام می شود، اما گاهی لازم است در طول موج های ۱۵۵۰ nm یا ۱۶۲۵ nm نانومتر یا باند E نیز انجام گردد. تست ۱۵۵۰ nm نانومتر نشان خواهد داد که کابل می تواند طول موج چندگانه WDM را در طول موج ۱۳۰۰nm و ۱۵۵۰ nm نانومتر برای گسترش خدمات بعدی پشتیبانی نماید. علاوه بر این، تست های ۱۵۵۰ nm و ۱۶۲۵ nmنانومتر می توانند افت های مربوط microbending که در طول موج ۱۳۰۰ nm نانومتر واضح نیستند را نشان دهند ، چرا که فیبرها به افت خمش bending در طول موج های طویل حساستر هستند.

اگر میزان افت ابتدا به انتهای سیستم کابل از میزان افت مجاز فراتر برود، بهترین راه حل این است که هر قطعه کابل به طور جداگانه آزمون شود، هر کدام از کابل های مشکوک بازبینی شود، زیرا احتمالا مشکل در یک اتصال یا کانکتور دچار مشکل است. اگر سیستم کابل کشی مسافت های بسیار طولانی باشد، ممکن است برای پیدا کردن مشکل از OTDR استفاده شود. سپس کانکتورهای خراب باید دوباره تنظیم یا جایگزین شوند تا بازده منفی در محدوده قابل قبول بدست آید.

 

 

تست فیبر نوری

 

 

مقاله کامل : https://docs.msp-ict.com/Testing-Installed-fibre-optic-cable-fa.html

نوشته : پگاه بانگیان

دیدگاه‌ها (۱)

*
*

    اکبری پاسخ

    ممنون بابت مقاله خوبتون